Belangrijke informatie voor montage van uw kozijnen
We hebben een aantal zaken voor je op een rij gezet.
Belangrijke informatie voor montage van uw kozijnen
U heeft bij ons kozijnen gekocht welke u spoedig gaat plaatsen. Het is belangrijk om deze pagina goed door te lezen.
- Heeft u de handleiding niet ontvangen? Klik hier voor de Handleiding.
- Verwijder de beschermfolie voor plaatsing van uw kozijn. Na plaatsing van het kozijn is het lastig te bepalen of een schade aan het kozijn is ontstaan bij productie of door de montage van het kozijn. Wij adviseren daarom de beschermfolie voor plaatsing te verwijderen en eventuele schade en / of onvolkomenheid te documenteren met foto's voor plaatsing.
- Bij kunststof kozijnen is het glas meestal in het kozijn geplaatst bij levering. Voor de montage is het handig om het glas (bij een vast kozijn) of de vleugel (bij een draai/kiep raam of deur) te verwijderen. Bekijk de handleiding voor instructies.
- Bij kunststof kozijnen staan de glaslatten "bol". Hierdoor kunt u eenvoudig de glaslatten verwijderen voor montage. Na montage dient u het glas opnieuw "op te blokken". Met name bij draai/kiep ramen en deuren is dit belangrijk, zodat de werking soepel verloopt. Bekijk de handleiding voor instructies voor het opblokken en terug plaatsen van de glaslatten.
- Voor aluminium kozijnen geldt hetzelfde met het verschil dat de glaslatten niet bol staan. Voor het verwijderen van de glaslatten, dient u het rubber tussen het glas en de glaslat te verwijderen. Bekijken de handleiding voor instructies.
Handleidingen verschillende type kozijnen
Lees onderstaande de top 3 veel voorkomende fouten bij plaatsing van kozijnen:
- Mijn deur of draai/kiep raam loopt niet soepel Met name deuren en draai/kiep ramen hebben zowel bij plaatsing als na verloop van tijd "aandacht" nodig. Bij plaatsing is het belangrijk dat uw kozijn goed haaks is gemonteerd. Gebruik een grote winkelhaak en / of waterpas om dit te controleren. Waar nodig dient u enkel schroeven tijdelijk los te schroeven en na plaatsing van meer of minder vulplaatjes het kozijn opnieuw vast te schroeven. Als uw kozijn goed haaks is gemonteerd dient u het glas op te blokken zoals beschreven in de handleiding. Hierna kunt u met de afstelmogelijkheden eventueel nog een paar kleine afstellingen doen. Door de jaren heen kan een draai/kiep raam of deur iets gaan "hangen". U kunt dit verhelpen door het glas opnieuw op te blokken en het raam bij te stellen.
- Er zit condens aan de buitenzijde op het glas Vooral in het voorjaar en najaar kan er, onder bepaalde omstandigheden, condens aan de buitenzijde van het glas ontstaan. Deze condens zie je dan vooral in de ochtend. Technisch gezien komt dit doordat het glas aan de buitenzijde een lagere temperatuur krijgt dan het dauwpunt. De condens zal weer verdwijnen zodra, bijvoorbeeld, de buitentemperatuur stijgt. Condens aan de buitenzijde van het glas bewijst dus dat er goed isolerend glas aanwezig is. Mocht er veel overlast van de condens zijn dan kan je ervoor kiezen om het glas aan de buitenzijde in, bijvoorbeeld, auto was te zetten.
- Er zit vocht aan de binnenzijde van het kozijn of het glas In een vochtige ruimte kan er condensvorming, of vocht, aan de binnenzijde van een kozijn of glas ontstaan. Het is dan van belang de ruimte goed te ventileren zodat het overtollige vocht weg kan. Ook kan er vocht aan de binnenzijde komen als het geregend heeft en er aan de deur of het raam nog druppels hangen. Zodra de deur of het raam geopend wordt komen deze druppels dan naar binnen toe. Ook het draai/kiep raam op de kiepstand zetten, of laten staan, kan ervoor zorgen dat er druppels langs het raam naar binnen lopen.
Hoe gaat Creon om met garantie als het kozijn niet naar behoren werkt?
Het liefst hebben we uiteraard dat uw kozijnen naar behoren werken. Daarom is het belangrijk om de handleiding goed door te lezen voor montage. Mocht uw kozijn niet naar behoren werken, nemen wij uw klacht in behandeling conform de volgende procedure:
Stap 1: Stuur uw klacht in Maak uw klacht kenbaar per mail naar [email protected]. Vermeld hierbij duidelijk wat uw klacht is en vermeldt wanneer de klacht voor het eerst is opgetreden/waargenomen. Wij nemen uw klacht zo spoedig mogelijk in behandeling. Vaak zullen we bij u terugkomen met een verzoek voor aanvullende informatie. Om uw klacht goed op te kunnen lossen, dienen wij het probleem eerst grondig te analyseren. Wij begrijpen dat dit soms vervelend over komt, echter lossen wij uw probleem het liefst van eerste keer op. Ga naar stap 2.
Stap 2: Beoordeling van uw klacht: Optie A: Eenvoudig oplosbare klachtBij eenvoudig oplosbare klacht zoals het ontbreken van scharnierkapjes ect. lossen wij op door u de ontbrekende onderdelen toe te sturen. Als uw glas is gebroken tijdens transport zullen wij u een nieuwe ruit toesturen.
Optie B: Complexer oplosbare klacht Het probleem aan uw kozijn is complexer en niet eenvoudig op te lossen door het toesturen van nieuwe onderdelen. In dit geval zijn er meerdere opties afhankelijk van het probleem. Onze klantenservice expert zal uw probleem beoordelen. Let op dat indien de handleiding niet volledig is gevolgd, het oplossen van deze schade kosten met zich meebrengt.
Heeft u nog vragen?
Neem contact op!